USM este instituția cu cele mai numeroase proiecte și programe academice care sporesc randamentul didacticii, dar și al cercetării, prin extinderea semnificativă a oportunităților de profesionalizare. O importanță semnificativă în menținerea cooperării cu universitățile gazdă este consolidarea relațiilor comunicaționale dintre Departamentul de Filosofie și Antropologie al USM cu departamentele universităților de prestigiu, implicate în mobilitățile academice.

În anul universitar 2019-2020, cadrele didactice și doctoranzii departamentului au participat la mobilități academice, beneficiind de experiențe inedite și noi performanțe academice. Prin intermediul proiectului MSCA-RISE-2016 734645, KEAC-BSR, HORIZON 2020 „Schimbul de cunoștințe și culturi academice în studii umanistice: Europa și Regiunea Mării Negre, sfârșitul secolului XVIII – începutul secolului XXI”, coordonatorul național al proiectului, prof.univ., dr.hab., Eudochia Saharneanu și doctoranzii Dina Barcari, Alexandru Lupușor și Iulia Cebotari au realizat un stagiu de cercetare la Academia Națională de Științe din Azerbaidjan.

Succesele Departamentului de Filosofie și Antropologie continuă prin participarea la Proiectul Erasmus+, desfășurat la Laboratorul de Antropologie Prospectivă (LAAP) la Universitatea Catolică din Louvain-la-Neuve, Belgia. Pentru doctoranzii Tatiana Mărgărint și Dina Barcari finalitatea și impactul programului Erasmus+ este deosebit nu doar prin noutățile și experiențele inedite, ci și prin comunicarea interpersonală cu antropologii din cadrul laboratorului gazdă, explorarea bunelor practici și obținerea deprinderilor practice în domeniu.

Prof.univ. Eudochia Saharneanu și conf.univ. Dumitru Dodul, Departamentul de Filosofie și Antropologie, împreună cu colegii de la Departamentul de Istorie a Românilor, Universală și Arheologie, conf. univ. Sergiu Matveev şi conf. univ. Emil Dragnev, au făcut parte din echipa Facultății de Istorie şi Filosofie care a participat la proiectul Erasmus+ Academic Staff, în cadrul aceleași universități. Schimbul de experiență metodico-didactică, asistarea la cursuri, participarea la diverse întruniri etc. au dezvoltat și consolidat competențele profesionale ale participanților la proiect. Or, Universitatea Catolică din Louvain-la-Neuve, ca centru al studiilor antropologice, reprezintă modele ce urmează a fi valorificate în activitățile academice la Universitatea de Stat din Moldova.