Consolidarea programelor de formare profesională, ajustarea studiilor de Master la cerințele beneficiarilor, aprobarea bugetului pentru acest an, au fost câteva dintre proiectele aprobate de către senatorii USM, în ședința de astăzi, 28 februarie.
Pentru a continua dezvoltarea strategică a Centrului de resurse pentru formarea continuă a USM, în cadrul ședinței Senatului au fost prezentate mai multe posibilități de consolidare a activității de formare şi dezvoltare a adulților din diferite domenii profesionale în funcţie de cerinţele pieței muncii şi de aspiraţiile adulţilor. În anul 2022, datorită acțiunile de consolidare a segmentului învățării pe tot parciursul vieții, numărul beneficiarilor programelor de formare continuă a crescut până la 3500 de persoane: cadre didactice școlare și universitare, angajați în domeniul tursmului și serviciilor ospitaliere, specialiști în domeniul biblioteconomiei. La fel a fost diversificată gama serviciilor în raport cu nivelul de calificare profesională.
Un alt subiect discutat și aprobat de către senatorii USM vizează modalitatea de ajustare a studiilor de Master la cerințele beneficiarilor. Astfel, strategiile de ajustare au la bază principiul consolidării relației dintre programele de Master și segmentele reale ale pieții muncii.
De asemenea, a fost stabilită Procedura operațională privind admiterea și restabilirea contra taxă la studiile superioare de doctorat a angajaților USM. Procedura este elaborată în conformitate cu prioritățile strategice ale USM și are menirea să motiveze cadrele didactice în vederea accederii lor în cercetare și să susțină tinerii cercetători în vederea obținerii performanțelor științifice și avansării în cariera de cercetător.
Un alt proiect important aprobat de senatori este bugetul USM pentru anul 2023.
În domeniul cercetării, au fost stabilite lista și tarifele pentru serviciile și lucrările de cercetare în vederea prestării acestora de către Centrele de Cercetare ale USM.