Miercuri, 24 noiembrie, la Universitatea de Stat din Moldova a avut loc trainingul „Comunicarea mediatică. Presa și mediul academic”, oferit de Dina Crudu, director de știri la Jurnal TV. La training au fost prezenți comunicatorii desemnați de la facultățile și departamentele USM și reprezentanții Serviciului Comunicare, Relații cu publicul și Ghidare în carieră.

Trainingul de formare continuă a confirmat că comunicarea instituției cu mass-media deține o miză foarte importantă în îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare durabilă a universității. Astfel, în prezentarea sa Dina Crudu, care are experiență vastă, în special la TV, a vorbit despre procesul de lucru asupra știrilor, subiectele de interes pentru telespectatori.

Totodată, Dina Crudu a oferit recomandări pentru scrierea, publicarea și difuzarea textelor (comunicate, interviuri, etc.) în mass-media în vederea promovării și vizibilității universității în spațiul public, necesare pentru comunicatori și serviciul comunicare în vederea creșterii competențelor.

Trainingul a fost benefic mediului universitar USM-ist în vederea perfecționării relațiilor publice, care susțin oferta educațională și de cercetare a USM-ului. Totodată, abordarea profesionistă a comunicării are nevoie de o adaptare la realitățile publicului țintă, la valorile culturale ale grupurilor respective, ajustarea la scara temporală a planului de comunicare care va  demonstra competitivitatea USM-ului, prin aducerea în prim-plan a activităților de interes și pentru publicul larg. Atmosfera la eveniment a fost una prietenoasă, cu maximă deschidere, așa încât la întrebările adresate comunicatorii au primit răspunsuri concludente și la obiect, iar discuția a culminat cu un schimb de experiență al mediului academic cu mass-media.

La USM relațiile publice sunt instituționalizate ca funcție a managementului strategic, iar cunoașterea instrumentelor și acțiunilor de relații publice, inclusiv prin intermediul trainingului de astăzi, capătă forța necesară pentru a eficientiza și promova vizibilitatea activității instituției. Suntem astăzi conștienți că de eficacitatea relațiilor publice universitare depinde inclusiv credibilitatea, relațiile, reputația, gradul de încredere al societății. USM salută implicarea și suportul absolvenților săi oferit pentru îmbunătățirea tehnicilor de promovare a Alma Mater, astăzi în persoana Dnei Dina Crudu și își dorește ca aceste practici să continue. Fiți parte a marii familii USM – dornică de a fi competitivă, preocupată în a obține performanțe în ceea ce privește procesul educațional, imaginea, prezența pe piața educațională, gradul de satisfacție a profesorilor, studenților săi etc.!