Pe parcursul a cinci zile, în cadrul Institutului de Administrație Publică, se desfășoară cursul de formare a formatorilor în domeniul egalității de gen, organizat în cadrul Proiectului pentru consolidarea capacităților personalului din autoritățile publice privind integrarea perspectivei de gen „Autoritățile publice – promotoare ale egalității de gen”, implementat în parteneriat cu Entitatea pentru Egalitatea de gen și Abilitarea Femeilor (UN Women) și cu suportul financiar al Suediei.
Scopul cursului este formarea competențelor profesionale de formator/formatoare, necesare pentru realizarea eficientă a activităților de instruire/informare a personalului din autoritățile publice.
Salutând participanții/ele la curs, Liuba Brânzoi, reprezentanta Entității UN Women a menționat, că pe parcursul realizării Proiectului, în domeniul egalității de gen au fost instruiți/te sute de reprezentanți/te ai autorităților publice centrale și locale, care în continuare promovează egalitatea de gen drept una din valorile europene fundamentale.
Dimensiunea de gen rămâne un subiect important în activitatea autorităților publice. În acest context, instruirea formatorilor în acest domeniu este un obiectiv esențial, care va avea un impact pozitiv atât pe moment, cât și în timp. Formatorii vor avea posibilitatea să asigure un mediu informațional, capabil să sporească gradul de conștientizare a funcționarilor/elor din cadrul entităților publice asupra principiului egalității de drepturi și oportunități între femei și bărbați, dar și să instruiască, la rândul său, colegii din cadrul autorității publice, pentru ca împreună să contribuie la abordarea cauzelor profunde ale disparităților bazate pe gen și la combaterea stereotipurilor de gen.
Cursul este ținut de formatoarele Aurelia Țepordei, șefa Departamentului formare și de dezvoltare profesională a Institutului de Administrație Publică și Veronica Butnaru, expertă în domeniu.
Participanții/ele la curs vor fi familiarizați cu dimensiunile conceptului de educație a adulților, vor analiza rolul și responsabilitățile formatorului și vor studia ciclul de viață al programelor de instruire.
În cadrul activităților practice, formatoarele se vor axa pe pregătirea și realizarea activităților de instruire, inclusiv, cu utilizarea tehnicilor și strategiilor de predare pentru grupuri-țintă cu diverse nivele de cunoștințe și abilități, dar și cu aplicarea metodelor și tehnicilor speciale de instruire în format online.
Pe final, participanții/ele la curs vor prezenta sesiuni de instruire, în cadrul cărora vor demonstra cunoștințele obținute și competențele formate.