CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului
Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL
Nr. Acord subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27.11.2023
Nr. Referință: MD-StateUni-456468-CS-INDV
Titlul sarcinii: Elaborarea variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie
Proiectul ”Învățământul Superior din Moldova” (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, ce urmează a fi implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.
Universitatea de Stat din Moldova a obținut finanțare pentru sub-proiectul Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL, prin semnarea cu Ministerul Educației și Cercetării a Acordului de sub-finanțare Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27 noiembrie 2023 și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare alocate pentru servicii de consultanță.
Obiectivul general al proiectului propus este sporirea calității pregătirii cadrelor didactice din perspectiva activității profesionale într-un mediu educațional digitalizat.
ODP 1. Pregătirea cadrelor didactice universitare din perspectiva digitalizării procesului de formare profesională a studenților – viitori profesori și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul general. Promovarea și realizarea educației digitale în vederea dezvoltării competențelor digitale ale discipolilor, promovând astfel utilizarea eficientă și inovatoare a tehnologiilor digitale în procesul de predare – învățare – evaluare.
ODP 2. Formarea managerilor școlari în dezvoltarea competențelor pentru gestionarea eficientă a tehnologiilor digitale în școală, susținând inovația, integrarea și utilizarea strategică a acestora în procesul de management și luarea deciziilor în domeniul educației.
ODP 3. Dezvoltarea competențelor digitale la cadrele didactice prin formarea profesională inițială și continuă.
ODP 4. Dezvoltarea resurselor educaționale pentru formarea competențelor digitale la viitoarele cadre didactice, profesori universitari, manageri școlari și formatori.
Prezenta Cerere are ca obiectiv exprimarea interesului Universității de Stat din Moldova pentru selectarea și angajarea unui consultant care va elabora varianta digitală a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie. Perioada estimată de realizare a sarcinii – 4 luni; începutul activității –decembrie 2024.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți la următoarea adresă web: _______
Universitatea de Stat din Moldova invită consultanți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate.
Consultanții interesați vor expedia informație/documente care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare a variantei digitale a cursurilor Modulului Pedagogie .
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- Competențe de utilizare a platformelor electronice sau a altor tehnologii moderne în activitățile de predare în învățământul superior;
- Competențe în elaborarea suporturilor de curs sau ghidurilor metodice;
- Experiență de cel puțin de 5 ani în prestarea serviciilor de formare, activități de training, proiecte, consultanță în domeniul științelor educației;
- Experiență demonstrată în elaborarea cursurilor digitale de cel puțin 3 ani (designul conținutului, baterie de teste, mecanism de gestionarea a timpului de instruire și evaluare; asigurarea configurației cursului pentru instruirea asincronă și sincronă);
- Dispune de certificări naționale / internaționale în elaborarea cursurilor digitale (designul conținutului, baterie de teste, mecanism de gestionarea a timpului de instruire și evaluare; asigurarea configurației cursului pentru instruirea asincronă și sincronă);
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (scris și oral);
- Flexibilitate și abordări inovative în prezentarea cursurilor digitale;
- Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign sau sisteme echivalente).
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Mun. Chișinău, MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 60,, Bloc 4A, biroul 217, Tel.: +(373) 67560223, Email: procurement.wb@usm.md.
Consultantul interesat va depune un dosar de aplicare care să includă: Scrisoarea de exprimare a interesului cu precizarea sarcinii pentru care își manifestă interesul; Curriculum Vitae în format Europass; portofoliul de lucrări relevante și alte documente care atestă calificările și experiența sa în domeniu.
La solicitare, candidatul va prezenta documente doveditoare ale studiilor și experienței declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, certificate, alte documente de confirmare).
Propunerile vor fi expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la data de 18 februarie 2025, ora 15.00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa:
Mun.Chișinău, Republica Moldova
MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 6, Bloc 4A, biroul 217.
Tel.: +(373) 67560223.
Email: procurement.wb@usm.md
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului
Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL
Nr. Referință: MD-StateUni-456468-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Titlul sarcinii: Elaborarea variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie
- Informații generale despre proiect
Proiectul ”Învățământul Superior din Moldova” (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, ce urmează a fi implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.
Universitatea de Stat din Moldova a obținut finanțare pentru sub-proiectul Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL, prin semnarea cu Ministerul Educației și Cercetării a Acordului de sub-finanțare Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27 noiembrie 2023 și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare alocate pentru servicii de consultanță.
Obiectivul general al proiectului propus este sporirea calității pregătirii cadrelor didactice din perspectiva activității profesionale într-un mediu educațional digitalizat.
ODP 1. Pregătirea cadrelor didactice universitare din perspectiva digitalizării procesului de formare profesională a studenților – viitori profesori și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul general. Promovarea și realizarea educației digitale în vederea dezvoltării competențelor digitale ale discipolilor, promovând astfel utilizarea eficientă și inovatoare a tehnologiilor digitale în procesul de predare – învățare – evaluare.
ODP 2. Formarea managerilor școlari în dezvoltarea competențelor pentru gestionarea eficientă a tehnologiilor digitale în școală, susținând inovația, integrarea și utilizarea strategică a acestora în procesul de management și luarea deciziilor în domeniul educației.
ODP 3. Dezvoltarea competențelor digitale la cadrele didactice prin formarea profesională inițială și continuă.
ODP 4. Dezvoltarea resurselor educaționale pentru formarea competențelor digitale la viitoarele cadre didactice, profesori universitari, manageri școlari și formatori.
În scopul realizării obiectivului nr. 1 și 3 de dezvoltare a proiectului Universitatea de Stat din Moldova intenționează să angajeze un consultant, care va elabora varianta digitală a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie – curs de bază Pedagogie și curs opțional Tehnologii avansate în educație.
Obiectivul sarcinii:
Elaborarea variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie.
- Domeniul de aplicare (sarcinile și responsabilitățile Consultantului):
- Elaborarea și coordonarea cu managerul de proiect și șeful Departamentului Științe ale educației a conceptului variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie (curs de bază Pedagogie și curs opțional Tehnologii avansate în educație), cu asigurarea configurației specifice instruirii asincrone și sincrone;
- Elaborarea designului conținutului cursurilor digitale: designul temelor; bateriii de itemi și modalități de evaluare; mecanisme de gestionare a dimensiunii temporale;
- Elaborarea și coordonarea cu șeful Departamentului Științe ale educației a variantei digitale finale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie (curs de bază Pedagogie și curs opțional Tehnologii avansate în educație).
- Elaborarea și aprobarea în cadrul ședinței Departamentului Științe ale educației a programului de instruire a profesorilor universitari;
- Elaborarea și coordonarea cu șeful Departamentului Științe ale educației a materialelor–suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie (curs de bază Pedagogie și curs opțional Tehnologii avansate în educație) – fișe de lucru, baterii de itemi, tutoriale video, prezentări PowerPoint;
- Organizarea și desfășurarea timp de 8 zile a activităților de instruire cu profesorii universitari: 2 grupe (30 de profesori) a câte 4 zile de instruire per grup;
- Prezentarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile prestate și se va completa un act de primire-predare a serviciilor.
- Livrabile și termeni de realizare:
Prestarea serviciilor de consultanță: martie 2025 – iunie 2025
Sarcini, activități, livrabile | Termen de realizare | Număr de zile efectiv lucrate |
Analiza a 2 suporturi de curs în variantă tradițională. | Circa 16 zile de la încheierea contractului | 6 |
Elaborarea și coordonarea cu managerul de proiect și șeful Departamentului Științe ale educației a conceptului și designului variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie (curs de bază Pedagogie și curs opțional Tehnologii avansate în educație).
Livrabilul 1: Concept și design coordonat/aprobat al cursurilor digitale pentru 2 discipline ale Modulului Pedagogie: Pedagogie și Tehnologii avansate în educație.
|
Circa 52 zile de la încheierea contractului
|
12 |
Elaborarea și coordonarea cu șeful Departamentului Științe ale educației și a variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie (curs de bază Pedagogie și curs opțional Tehnologii avansate în educație).
Livrabilul 2: Suport de curs în varianta digitală pentru 2 discipline ale Modulului Pedagogie: Pedagogie și Tehnologii avansate în educație. |
Circa 127 de la încheierea contractului
|
50 |
Elaborarea și aprobarea programului de instruire a profesorilor universitari în ședința Departamentului Științe ale educației.
Livrabilul 3: Programului de instruire a profesorilor universitari aprobat. |
Circa 134 zile de la încheierea contractului | 2 |
Elaborarea și coordonarea cu șeful Departamentului Științe ale educației a materialelor–suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie (curs de bază Pedagogie și curs opțional Tehnologii avansate în educație)– fișe de lucru, baterii de itemi, tutoriale video, prezentări PowerPoint;
Livrabilul 4: Materialele–suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea utilizarea variantei digitale a 2 cursuri ale Modulului Pedagogie; |
Circa 150 de zile de la încheierea contractului | 7 |
Organizarea și desfășurarea timp de 8 zile a activităților de instruire cu profesorii universitari
|
Circa 164 zile de la încheierea contractului | 8 |
Elaborarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor;
Livrabilul 5 Raport final de activitate în care se vor descrie serviciile prestate și va completa un act de primire-predare a serviciilor. |
Circa 165 zile de la încheierea contractului | 1 |
Total | 86 zile |
- Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală (30 puncte):
- Studii superioare în domeniul Științe ale Educației sau domenii conexe;
- Competențe de utilizare a platformelor electronice sau a altor tehnologii moderne în activitățile de predare în învățământul superior;
- Competențe în elaborarea suporturilor de curs sau ghidurilor metodice;
Corespunderea cu sarcinile proiectului (50 puncte):
- Experiență de cel puțin de 5 ani în prestarea serviciilor de formare, activități de training, proiecte, consultanță în domeniul științelor educației;
- Experiență demonstrată în elaborarea cursurilor digitale, de cel puțin 3 ani (designul conținutului, baterie de teste, mecanism de gestionarea a timpului de instruire și evaluare; asigurarea configurației cursului pentru instruirea asincronă și sincronă);
- Dispune de certificări naționale / internaționale în elaborarea cursurilor digitale (designul conținutului, baterie de teste, mecanism de gestionarea a timpului de instruire și evaluare; asigurarea configurației cursului pentru instruirea asincronă și sincronă);
- Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign sau sisteme echivalente).
Comunicare și abilități (20 puncte):
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- Flexibilitate și abordări inovative în prezentarea cursurilor digitale;
- Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta: Consultantul contractat își va coordona activitatea cu managerul de sub-proiect Dna Viorica Reaboi-Petrachi, șef Departament Științe ale Educației, viorica.reaboi.petrachi@usm.md.
Aranjamente instituționale: Instituția va pune la dispoziția Consultantului toate documentele necesare desfășurării activității.
- Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.
- Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).