CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI 

Republica Moldova 

Denumirea subproiectului Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” 

Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022 

Nr. Referinţă: MD-StateUni-400339-CS-INDV  

Titlul sarcinii: Elaborarea materialelor didactice suport pentru stagiile de practică și instruirea profesorilor școlari și universitari pentru organizarea stagiilor de practică pedagogică 

Universitatea de Stat din Moldova în cadrul implementării subproiectului Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.  

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova ne orientează spre  dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe un  parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional. 

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working.  

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii 

Serviciile consultantului național/internațional includ elaborarea  materialelor-suport pentru stagiile de practică, cu accent pe monitorizarea interactivă a studenților- stagiari. Instruirea a 50 (2 grupuri) profesori universitari (profesori care predau modulul psihopedagogic), privind utilizarea materialelor. Instruirea a 40 (2 grupuri) de coordonatori ai stagiilor de practică din universitate/profesori universitari, privind organizarea și monitorizarea stagiilor de practică în școală. Instruirea a circa 40 (2 grupuri) de coordonatori ai stagiilor de practică/profesori școlari, privind organizarea și monitorizarea stagiilor de practică a studenților. Durata activității consultantului – 50 zile total.  

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: www.usm.md  

Universitatea de Stat din Moldova invită experți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate. 

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare a materialelor-suport pentru stagiile de practică și instruirea profesorilor universitari și școlari pentru monitorizarea interactivă a studenților- stagiari. 

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări: 

  • studii superioare  în domeniul științelor educației sau conexe disciplinelor școlare; 
  • experiență, de cel puțin 3 ani, în elaborarea programelor de studii și organizarea activităților de instruire;  
  • experiență de cel puțin de 3 ani în coordonarea stagiilor de practică a studenților în școală;  
  • experiență, de cel puțin 3 ani în elaborarea unor materiale-suport pentru stagiile de practică pedagogică (ghiduri, agende regulamente, proceduri),sau pentru instruirea profesorilor școlari;  
  • cunoașterea specificului formării profesorilor școlari;  
  • cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită); 
  • flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire; 
  • abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire; 

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.  

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.  

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Birou nr. 109, Bloc Central USM,  str. Alexe Mateevici nr. 60 

Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare privind conceptualizarea și realizarea trainingurilor, sau experiența relevantă în domeniu. 

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la  data de: 29.03.2024, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică. 

Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60 

Tel/fax: 022241240 

E-mail: tatiana.sorocean@usm.md 

SEMNĂTURA MANAGERULUI DE PROIECT 

CORLAT SERGIU 

Universitatea de Stat din Moldova 

„Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” 

Nr. Referinţă: MD-StateUni-400339-CS-INDV  

TERMENI DE REFERINȚĂ 

Titlul sarcinii Elaborarea materialelor didactice suport pentru stagiile de practică și instruirea profesorilor școlari și universitari pentru organizarea stagiilor de practică pedagogică 

Informații generale despre proiect 

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025. 

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova. 

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.  

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii. 

Astfel, pentru realizarea obiectivelor Ministerul Educației și Cercetării a semnat cu Universitatea de Stat din Moldova acordul de subfinanțare a subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” 

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova va contribui la dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma unor noi accente metodologice axate pe un parteneriat consolidat cu școala. 

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin intermediul unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu co-working. 

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii. 

Proiectul propus este orientat spre atingerea a 3 Obiective specifice după cum urmează: 

O.1.  Modernizarea  resurselor necesare pentru asigurarea condițiilor atractive pentru viitoarele cadre didactice. 

O.2. Sporirea numărului de studenți înscriși la programele de licență și master a programelor specificate în punctul A2.3 a prezentei aplicații și îmbunătățirea procesului de aliniere a sistemului de învățămînt superior la cerințele pieței de muncă. 

O.3. Consolidarea cooperării cu reprezentanţii pieței muncii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de către piaţa muncii. 

  1. Obiectivul  sarcinii 

Obiectivul principal al sarcinii este elaborarea  materialelor-suport pentru stagiile de practică, cu accent pe monitorizarea interactivă a studenților- stagiari. Instruirea a 50 (2 grupuri) profesori universitari (profesori care predau modulul psihopedagogic), privind utilizarea materialelor. Instruirea a 40 (2 grupuri) de coordonatori ai stagiilor de practică din universitate/profesori universitari, privind organizarea și monitorizarea stagiilor de practică în școală. Instruirea a circa 40 (2 grupuri) de coordonatori ai stagiilor de practică/profesori școlari, privind organizarea și monitorizarea stagiilor de practică a studenților.  

Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):  

Pe parcursul realizării contractului Consultantul/expertul: 

  • Va analiza programul de studii la modulul psihopedagogic din Universitatea de Stat din Moldova, cu accent asupra curriculumului și modalităților de realizare a stagiilor de practică pedagogică;  
  • Va elabora materiale-suport pentru stagiile de practică, cu accent pe monitorizarea interactivă a studenților- stagiari și le va coordona cu managerul de subproiect;  
  • Va organiza stagiul de formare a profesorilor ce predau modului psihopedagogic în cadrul Universității de Stat din Moldova;  
  • Va organiza instruirea coordonatorilor stagiilor de practică de la facultățile universității;  
  • Va organiza instruirea profesorilor școlari, coordonatori ai  stagiilor de practică;  
  • Va prezenta cursanților pe suport  hârtie, sau electronic materialele prezentate;  
  • După realizarea instruirii va prezenta un raport final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor. 
  1. Durata sarcinii:  
Sarcini, activități, livrabil   Volum de lucru  Termen de realizare 
Analiza pachetului curricular al modulului psihopedagogic, cu accent pe componenta stagiilor de practică, din planurile de studii a Universității de Stat din Moldova și identificare posibilităților de îmbunătățire.  2 zile  Circa 20 zile de la semnarea contractului 
Elaborarea materialelor -suport pentru stagiile de practică, cu accent pe monitorizarea interactivă a studenților- stagiari și coordonarea acestora cu managerul de subproiect  

(Livrabilul1 Materiale- suport  ) 

               10  zile 

 

Circa 45 zile de la semnarea contractului 
Organizarea activității de trening a profesorilor care predau modulul psihopedagogic, coordonatorilor stagiilor de practică din universitate și coordonatorilor stagiilor de practică din școală; 

(Livrabilul 2. Agenda activităților) 

3 zile  Circa 50 zile de la semnarea contractului 
Elaborarea materialelor – suport pentru instruirea profesorilor universitari și a profesorilor școlari.  3 zile  Circa 55 zile de la semnarea contractului 
Instruirea cadrelor didactice a Universității de Stat din Moldova privind utilizarea materialelor- suport pentru stagiile de practică, cu accent pe monitorizarea interactivă a studenților- stagiari (total 4 grupuri);  20 zile  Circa 75 zile de la semnarea contractului 
Instruirea profesorilor școlari privind utilizarea materialelor- suport pentru stagiile de practică, cu accent pe monitorizarea interactivă a studenților- stagiari (total 2 grupuri);  10 zile   Circa 90 zile de la semnarea contractului 
Elaborarea Raportului de activitate pe 2-3 pagini 

(Livrabil 3. Raport de activitate) 

2 zile  Maxim 95 de zile de la semnarea contractului 
Număr TOTAL de zile estimate    50 zile de lucru   

 

5.Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare) 

Experiență generală: 30 puncte 

  • Studii superioare  în domeniul științelor educației sau conexe disciplinelor școlare; 
  • Experiență, de cel puțin 3 ani, în elaborarea programelor de studii și organizarea activităților de instruire;  
  • Flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire; 
  • Abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire; 

Corespunderea cu sarcinile proiectului: 60 puncte 

  • Experiență de cel puțin de 3 ani în coordonarea stagiilor de practică a studenților în școală;  
  • Experiență, de cel puțin 3 ani în elaborarea unor materiale-support pentru stagiile de practică pedagogică (ghiduri, agende regulamente, proceduri),sau pentru instruirea profesorilor școlari;  
  • Cunoașterea specificului formării profesorilor școlari; 

Comunicare: 10 puncte 

  • Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită); 
  1. Cerințe de raportare și aranjamente instituționale 

Consultantul va raporta: Consultantul/expertul contractat va coordona activitatea cu managerul și asistentul de subproiect; va elabora un raport narativ și un act de primire-predare a serviciilor prestate. 

Aranjamente instituționale: Instituția va garanta corectitudinea realizării procesului de achiziții a serviciului de consultanță și angajamentele financiare.  

Declarație de confidențialitate 

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova. 

  1. Eligibilitate  

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).  

SEMNĂTURA MANAGERULUI DE PROIECT 

CORLAT SERGIU 

Published joi, 14 martie 2024

Anunțuri și Comunicate

Programul funeraliilor fostului rector USM, Gheorghe Ciocanu

Sâmbăta, 11 ianuarie, începând cu ora 17.00 și până la ora 23.00, Vă puteți lua rămas bun de la regretatul Gheorghe Ciocanu, la Biserica de pe...

„Logic and AI, a joint WLD event” (SUA, România, Moldova și Ucraina)

Dragi colegi,  Vă invităm să participați la evenimentul „Logic and AI, a joint WLD event” (SUA, România, Moldova și Ucraina), un eveniment organizat marți, 14 ianuarie...

NECROLOG Gheorghe CIOCANU, (1953 – 2025)

Cu regret și tristețe anunțăm plecarea la cele veșnice a lui Gheorghe Ciocanu, rector al Universității de Stat din Moldova în perioada anilor 2007-2020. S-a născut...

Universitatea de Stat din Moldova 2025 © All Rights Reserved